* اطلاعات ناب و بی نظیر در مورد اینکه:
- چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم؟!
- چگونه تشخیص دهیم جامعه آماری کدام مؤسسه بالاتر است؟!
- چگونه تشخیص دهیم کیفیت سؤالات کدام مؤسسه مطلوب تر است؟
- چگونه بهترین مؤسسه را برای آزمون های آزمایشی انتخاب کنیم؟


گرایشها و موقعیتهای شغلی کارشناسی ارشد مجموعه مدیریت (کد 1142)

این رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال 96 دارای 15 گرایش زیر است:

1. مدیریت بازرگانی: فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد در گرایش مدیریت بازرگانی باید بتوانند طراحی سیستم‌های فروش و بازاریابی برای کالاهای موجود، ایجاد بازار جدید برای محصولات در چرخه سیستم‌های دولتی و خصوصی و همچنین ارایه خدمات جدید و متنوع در زمینه تولید را انجام دهند. وزارت بازرگانی، واحدهای تولیدی بزرگ، ادارات دولتی و هر واحد صنفی که نیاز به مدیر بازاریابی و فروش داشته باشد، از مراکز جذب فارغ‌التحصیلان این گرایش می‌باشد.

مدیریت بازرگانی خود دارای گرایش های: 1- بازاریابی، 2- بازرگانی بین المللی، 3- تجارت الکترونیکی، 4- مدیریت استراتژیک، 5- بازرگانی داخلی و 6- کارآفرینی می باشد.

 

2. گرایش مدیریت دولتی: فارغ‌التحصیلان گرایش مدیریت دولتی باید دارای توانمندی‌هایی نظیر برنامه‌ریزی و اجرای آن، سازمان‌دهی کارکنان، تعیین عملیات استخدامی پرسنل و نظارت و رهبری واحدها باشند. معمولاً فارغ‌التحصیلان این گرایش در موسسات دولتی و خدمات عمومی مشغول به کار می‌شوند.

مدیریت دولتی خود دارای گرایش های: 1- توسعه منابع انسانی، 2- طراحی سازمان های دولتی، 3- بودجه و مالی عمومی، 4- خط مشی گذاری عمومی، 5- مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی، 6- مدیریت تحول و 7- مدیریت رفتار سازمانی می باشد.

 

3. مدیریت صنعتی: شاید یکی از دلایلی که صنایع کوچک و بزرگ ما دچار مشكلات عدیده می‌باشند، عدم وجود مدیران صنعتی در رأس این واحدها باشد. فارغ‌التحصیلان گرایش مدیریت صنعتی با استفاده از شناخت خود از مسائل مالی و همچنین رفتاری نیروهای سازمان‌ها، می‌توانند در هدایت واحدهای صنفی مختلفی مفید باشند و راندمان واحدهای تحت نظر خود را بالا ببرند.

مدیریت صنعتی خود دارای گرایش های: 1- تحقیق در عملیات، 2- تولید و عملیات، 3- مدیریت عملکرد، 4- مدیریت زنجیره تامین، 5- مدیریت کیفیت و بهره وری و 6- مدیریت پروژه می باشد.

 

4. مدیریت فناوری اطلاعات دارای گرایش های: 1- کسب و کار الکترونیک، 2- مدیریت منابع اطلاعاتی، 3- سیستم های اطلاعاتی پیشرفته و 4- مدیریت دانش می باشد.

 

5. مدیریت تکنولوژی دارای گرایش های: 1- نوآوری تکنولوژی، 2- انتقال تکنولوژی، 3- استراتژی های توسعه صنعتی و 4- سیاست های تحقیق و توسعه است.

 

6. گرایش مدیریت مالی: با توجه به تجارت جهانی و اقتصاد در حال رشد کشورها و همکاری و معاملات بین کشورها، نظام‌های مالی و روش‌های سرمایه‌گذاری از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد، به طوری که حتماً باید مدیران مالی توانایی در واحدهای مالی و تجاری حضور یابند سازمان‌های بورس و اوراق بهادار، بانک‌ها و موسسات اعتباری، وزارت بازرگانی، سازمان‌های اقتصادی بزرگ از مراکز جذب فارغ‌التحصیلان گرایش مدیریت مالی هستند.

 

7. کارآفرینی دارای گرایش های: 1- کسب و کار جدید، 2- گردشگری، 3- فناوری اطلاعات، 4- سازمانی، 5- بین الملل، 6- توسعه، 7- کسب و کار الکترونیکی است.

 

8. مدیریت منابع انسانی دارای گرایش های: 1- مدیریت منابع انسانی اسلامی، 2- مدیریت منابع انسانی بین الملل، 3- مدیریت عملکرد و بهره برداری منابع انسانی و 4- مدیریت استراتژیک منابع انسانی است.

9. مدیریت نشر

10- مدیریت حمل و نقل دریایی بین قاره ای

11. مالی دارای گرایش های: 1- مهندسی مالی و ریسک، 2- بانکداری، 3- بیمه، 4-مستغلات، 5- حقوق مالی و 6- تأمین مالی و سرمایه گذاری در نفت و گاز است.

12. مدیریت بازرگانی دریایی

13. مدیریت بحران

14. مدیریت سازمان های دولتی دارای گرایش های: 1- مالی و اقتصادی، 2- منابع انسانی و روابط کار و 3- برنامه ریزی و نظارت است.

15. مدیریت اماکن متبرکه مذهبی


 
  • Share on Google+
  • Share on Cloob
  • Share on linkedin
  • Add to delicious
اسکرول به ابتدای صفحه

تمامی حقوق قانونی این وب سایت متعلق به مؤسسه آموزشی مدرسان شریف است ©