لطفاً خودتان را به طور كامل معرفي نماييد.
مجتبي شريفي، فرزند محمد، متولد 1367، صادره از شيراز
نام واحد دانشگاهي و رتبه قبولي خود را ذكر نماييد.
دانشگاه شريف رتبه 2 مهندسي مكانيك گرايش طراحي كاربردي
فارغالتحصيل چه سالي و كدام واحد دانشگاهي هستيد؟
سال 1389، دانشگاه شيراز با معدل 17/37
آيا براي اولين بار است در كنكور ارشد شركت ميكنيد؟ در صورتيكه سالهاي گذشته شركت كردهايد آيا قبول شدهايد، علت شركت كردن مجددتان چيست؟
بله
نحوه آشنايي شما با مؤسسه مدرسان شريف چگونه بوده است؟
معرفي موسسه از طريق اساتيد دانشگاه و آشنايي با كتب موسسه دركتابخانه دانشگاه توسط دوستانم
علت ادامه تحصيل خود را بيان كنيد؟
تا دكتري بخوانم و در دانشگاه تدريس كنم.
دانشجوي كدام دوره يا ترم مؤسسه مدرسان شريف بودهايد؟
هم تابستان و هم پاييز
ميزان رضايت شما از نحوه تدريس اساتيد چگونه است؟
خيلي حرفهاي و خوب بودند. احساس مي كنم موسسه در اين رشته به عنوان برند اول و تخصصي شناخته شده باشد. زيرا اكثر اساتيد شما از دانشگاههاي معتبري هستند و واقعاً دلسوزانه تدريس ميكنند و جاي تشكر دارد.
آيا در زمان مطالعه براي كنكور شاغل بوديد يا محصل؟
مشغول به تحصيل بودم و تعداد كمي از واحدهاي دانشگاهيام باقيمانده بود.
تأثير برنامهريزي در موفقيت شما چقدر بوده است؟
خيلي زياد، مخصوصاً در مقطع كارشناسي ارشد كه تعداد درسها زياد هستند اگر برنامه ريزي نباشد نميتوانيم موفق شويم و مي بايست يك برنامهريزي هدفدار داشته باشيم.
نقش مشاورين تحصيلي مؤسسه در كسب رتبه شما چگونه بوده است؟
بسيار مهم است و مي توانم بگويم يكي از ابزارها موفقيت من به حساب ميآيد و تا روز كنكور من را همراهي كردند.
تعداد ساعات مطالعه شما به طور ميانگين در روز چقدر بوده است؟
8 الي 9 ساعت از پاييز به بعد، قبل از آن يعني در تابستان روزانه به طور متوسط حدود 2 الي 3 ساعت.
آيا از كتب مؤسسه جهت مطالعه استفاده كردهايد. ميزان كيفيت و تأثيرگذاري آنها چگونه بوده است؟
بله، در دانشگاه ما اكثر دوستانم به علت روان نويسي و توضيحات كامل كتابهاي موسسه را به عنوان كتاب اصلي مطالعه مي كنند. براي نمونه ميتوان به كتاب رياضي مهندسي اين موسسه اشاره كرد كه واقعاً از كتاب مرجع توضيحاتش شفاف تر و روانتر است و آنقدر مثال دارد كه واقعاً هر مبحث را به طور كامل تفهيم ميكند
آيا از آزمونهاي آزمايشي مؤسسه استفاده نمودهايد؟ ميزان تطابق آنها با سئوالات كنكور چگونه بوده است؟
بله، از هماهنگي و تطابق خاصي با سئوالات كنكور برخوردار بود . سطح آزمون كاملاً در سطح سئوالات سالهاي قبل كنكور و يا به نوعي استاندارد بودند و سعي نشده بود با طراحي غيراستاندارد روحيه دانشجويان را تضعيف نمايد. مثل ديگر موسسات كه ابتدا جوايزي براي كسب نمره مناسب تعيين ميكنند و سپس سئوالات را بحدي غير معقول طراحي ميكنند كه ديگر كسي نتواند به امتياز مشخص شده دست پيدا كند . از ديگر خصوصيات جالب آن ميتوان به هوشمند بودن آنها اشاره كرد، در نظر گرفتن و توضيح كامل در خصوص تلههاي تستي در سوالات واقعاً ذهنم را جهت مطالعه مفهومي باز كرد. كارنامه ويژهاي داشت و نقاط قوت وضعف را كاملاً رصد مي كرد و با نمودار مقايسه اي خود حس رقابت را ايجاد ميكرد.
در مورد اجراء و زمانبندي آزمونهاي آزمايشي نظر خودتان را بفرمائيد؟
عالي بود و خيلي سعي شده بود شبيهسازي كنكور اصلي شود.
علاوه بر كتابهاي مؤسسه از كتب مرجع ديگري جهت مطالعه استفاده كردهايد؟
فقط در حد يك يا دو درس
آيا كنار گذاشتن يك درس بطور كلي از برنامه درسي براي آزمون صحيح است؟
خير، كنار گذاشتن يك درس (به هر دليل) زيان بار است. زيرا دست خودمان را براي انتخاب احتمالي ميبنديم. حتي بهتر است كه درسي را كه در آن احساس ضعف ميكنيم به درسهاي ديگر برسانيم زيرا درصد كمتر بهتر از صفر است.
عوامل مؤثر در موفقيت شما كدام موارد بوده است؟
تلاش خودم، مطالعه مفيد، خدمات آموزشي، برنامه منظم، آزمون آزمايشي