الکترومغناطیس
در سال 1402، طراح سوال از مغناطیس شوندگی 2 سوال طرح کرده است که در سال 1401 یک سوال هم ازین مبحث نداشتیم. همچنین سراغ معادلات لاپلاس و مثال های حل آن رفته است که پارسال بیشتر ترجیح می داد که از روش بار تصویری سوال بدهد و این تغییری است که در این سال صورت گرفته است. اما سطح سوالات نسبت به سال 1401 پایین تر آمده است و سوالات عموما حل می شوند. سوال 110 آزمون سوال ساده ای است که با نوشتن قانون آمپر حل می شود. سوال 111 که سوالی متوسط محسوب می شود بخاطر مفهومی که دارد اما باز هم قابل حل است که البته حل آن در گزینه ها نیست. سوال 112 سوالی است که ظاهر ساده ای داد اما ممکن است کسی وارد نباشد و نتواند به جواب برسد. بنابر این سوال سختی محسوب می شود که از ترکیب مبحث نیروی وارد بر بار و خواص بردار ها مطرح شده است. سوال 113 ساده است. سوال 114 اشتباه است و گنگ است. بنابر این تا الان 2 سوال مشکل داشته است در این آزمون. سوال 115 متوسط است اما لازم دارد که داوطلب از حل های مختلف معادله لاپلاس حضور ذهن داشته باشد و آن حل ها را دیده باشد. 116 سوال ساده ای است که به تعاریف بر می گردد. سوال 117 سوال سختی است که ظاهر ساده ای دارد ولی قابل حل شدن است. اگر روش انتگرال گیری را بلد نباشد ممکن است هیچ وقت به جواب نرسد. 118 ساده است و در نیم خط حل می شود فقط تعاریف را باید دقیق نوشت. سوال 119 دوباره از انگیزه ی طراح برای معادله لاپلاس خبر می دهد که لازم است داوطلب مشابه اش را دیده باشد که البته چیز پیچیده ای نیست و متوسط محسوب می شود. 120 کمی مفهومی است ولی ساده است و صرفا باید درون دو انتگرال را داوطلب مقایسه کند و پیچیدگی الکی بالا نیاورد. سوال 121 سوال ساده ای است که باز هم به تمایل طراح به مباحث مغناطیس شوندگی خبر می دهد.
هیچ کدام این سوالات دانشی خارج از کتاب مدرسان احتیاج ندارد. بجز سوال 112 که نیاز به کار با بردار ها دارد و شاید کمی نکته دار و غیر تکراری باشد، بقیه سوالات همه تکراری هستند. البته دو سوال مشکل دار این آزمون داشت که ضعف طراح محسوب می شود. بنابر این از مقایسه ی این آزمون با آزمون 1401 نتیجه می شود که داوطلب به هیچ وجه نباید مباحث معادلات لاپلاس را رد کند یا نخواند چرا که سوالات ساده ای هم می شود از آن مطرح کرد که ممکن است ظاهر سختی داشته باشند ولی در عمل بسیار ساده باشند. همچنین باید به تعاریف اولیه مخصوصا تعریف M و H و B در مباحث مغناطیس مسلط باشد که سوالاتی که نیاز به آن ها دارد را درست جواب دهد. در مجموع به نظر می رسد که میانگین این درس نسبت به پارسال کمی بالاتر باشد چرا که مباحث بار تصویری که پیچیده تر اند را این آزمون در بر نداشت.
نام درس: الکترومغناطیس تعداد كل سؤالات در سال 1401 : 12 تعداد كل سؤالات در سال 1402: 12
شماره ردیف | نام فصل | تعداد سؤالات در آزمون 1401 | تعداد سؤالات در آزمون 1402 | توضيحات در مورد اينكه در مجموع ضريب سختي كدام سال از سؤالات اين فصل بالاتر بوده است. |
1 | فصل اول: «آناليز برداري» | 0 | 0 | سطح دشواری سوالات…. |
2 | درسنامه (1): بردار | 0 | 0 | |
3 | درسنامه (2): دستگاههاي مختصات متعامد | 0 | 0 | |
4 | درسنامه (3): انتگرالهاي توابع اسكالر | 0 | 0 | |
5 | درسنامه (4): انتگرالهاي توابع برداري | 0 | 0 | |
6 | درسنامه (5): ميدانهاي اسكالر و برداري | 0 | 0 | |
7 | فصل دوم: «میدان الکتریکی ساکن در فضای آزاد یا خلأ» | 0 | 0 | |
8 | درسنامه (1): بارهای الکتریکی | 1 | 0 | 1401 سخت بود. |
9 | درسنامه (2): قانون كولن | 0 | 0 | |
10 | درسنامه (3): ميدان الكتريكي ساكن | 1 | 0 | ساده بود. یکم در ضرایب دقت می خواست. |
11 | فصل سوم: «پتانسيل الكتريكي» | 0 | 1 | سخت بود. نباید وقت برای حلش می گذاشتند. |
12 | درسنامه (1): کارالکتریکی | 0 | 0 | |
13 | درسنامه (2): محاسبه پتانسیل الکتریکی | 0 | 0 | |
14 | درسنامه (3): انرژی الکتریکی | 0 | 1 | سوال مفهومی بود. |
15 | فصل چهارم: «الکترواستاتیک عایق ها و هادی ها» | 0 | 0 | |
16 | درسنامه (1): میدان الکتریکی در حضور اجسام عایق | 0 | 0 | |
17 | درسنامه (2): میدان الکتریکی در حضور اجسام هادی | 0 | 1 | سوال ساده ای ازین مبحث طرح شده بود. |
18 | درسنامه (3): شرايط مرزي | 0 | 0 | |
19 | «خازن ها» | 0 | 0 | |
20 | درسنامه (1): تعریف و محاسبه خازن | 1 | 0 | 1401 ساده بود. |
21 | درسنامه (2): انرژي ذخيره شده در خازنها | 1 | 0 | مشابه مساله انرژی سال 1402 است که 1402 مفهومی تر بود. |
22 | درسنامه (3): نیروی بین صفحات خازن¬ها | 0 | 0 | |
23 | فصل ششم: «معادله پواسون و لاپلاس» | 0 | 0 | |
24 | درسنامه (1): معرفی معادلات پواسون و لاپلاس | 0 | 0 | |
25 | درسنامه (2): حل معادله لاپلاس | 0 | 2 | نسبتا ساده بود در این سال نسبت به سال های قبل. |
26 | فصل هفتم : «روش تصاوير» | 2 | 1 | 1401 سخت تر بود. |
27 | فصل هشتم : «جریان های الکتریکی دائم» | 1 | 0 | 1401 ساده بود. |
28 | فصل نهم : «ميدان مغناطيسي ساكن» | 0 | 0 | |
29 | فصل دهم : «قانون آمپر» | 1 | 1 | برای 1401 سخت تر بود. |
30 | فصل یازدهم : «پتانسيل مغناطيسي برداري و پتانسيل مغناطيسي اسكالر» | 0 | 1 | |
31 | فصل دوازدهم : «مواد مغناطيسي ـ مغناطيس شدگي » | 0 | 2 | نسبتا ساده بود در این سال. |
32 | فصل سیزدهم : «شرايط مرزي در مغناطيس ساكن » | 0 | 0 | |
33 | فصل چهاردهم : «القاي الكترو مغناطيسي» | 3 | 1 | القای متقابل 1401 سخت تر بود. بقیه 1402 سخت تر بود. |
34 | فصل پانزدهم : «انرژي و نيروي مغناطيسي» | 1 | 1 | برای 1402 سخت تر بود. |
* در سال1402 تعداد سؤالات حفظی 0 سؤال و تعداد سؤالات مفهومي / محاسباتي 12 سؤال بود.
* در سال 1401 تعداد سؤالات حفظي 0 سؤال و تعداد سؤالات مفهومي / محاسباتي 12 سؤال بود.
* با توجه به سؤالات سال1402 به نظر ميرسد بيشتر تستها از كتابهاي مدرسان شریف طرح شده بود.
* با توجه به سؤالات سال1401 به نظر ميرسد بيشتر تستها از كتابهاي مدرسان شریف طرح شده بود.
* در سال 1402 تعداد سؤالات متفرقه كه حتي با مطالعه دقيق و كامل مباحث به راحتي قابل پاسخگويي نبودند 0 سؤال بود.
* در سال 1401 تعداد سؤالات متفرقه كه حتي با مطالعه دقيق و كامل مباحث به راحتي قابل پاسخگويي نبودند 0 سؤال بود.
تجزیه و تحلیل سیگنالها و سیستمها
در سال 1402، برخلاف سال های پیش که سوالات جدید تر و مفهومی تر بودند، سوالات سیگنال و سیستم ساده تر و تکراری تر بودند و نوشتن کمتری داشتند.
مثلا سوال 98 کنکور عینا در سال های قبل تکرار شده است و ساده محسوب می شود. سوال 99 متوسط رو به سخت است ولی باز به دقت نیاز دارد و به مفاهیم اولیه سیستم های LTI بر می گردد. سوال 100 به یک فرمول ساده ای که در کتاب مدرسان آورده شده است بر می گردد و سوالی است که ذهنی هم می شود حلش کرد. سوال 101 ساده است و بدون دخالت دست می شود ذهنی حل شود و تکراری است. سوال 102 کافی است تشخیص داده شود که دوره تناوب سیگنال داده شده 6 است و سری فوریه را برای این دوره تناوب باید نوشت و سوال ساده و تکراری است. سوال 103 سر راست است و کافی است ROC چک شود تا مشخص شود که پاسخ ضربه سیستم 0 دارد یا نه که می بینیم ندارد و بعد از آن کافی است از تابع معکوس صورت و مخرج، تبدیل لاپلاس معکوس بگیریم و این سوال هم ساده محسوب می شود. سوال 104 ساده است. برای اثبات وارون ناپذیری کافی است یک قطار مثبت و منفی در نظر بگیرید. همزمان منفی این قطار را هم به عنوان ورودی دیگری در نظر بگیرید. مشخص است که هر دوی این ها به یک خروجی منجر می شوند. بالاگذری هم با بردن در حوزه فرکانس مشخص می شود. سوال 105 متوسط رو به بالاست که البته تکراری است ولی نوشتن لازم دارد. سوال 106 اگر ROC مشخص شود براحتی می بینیم که ورودی داخل این ناحیه نیست و سوال سریع حل می شود بنابر این سوال ساده ای است. سوال 107 سطح متوسطی دارد و نوشتن دارد. سوال 108 ساده است و فقط باید تبدیل لاپلاس را بنویسد و دوباره معکوس بگیرد. سوال 109 هم سوال ساده ای است و تکراری است.
بنابراین از 12 سوال سیگنال و سیستم سال 1402، 9 سوال ساده است و 3 سوال متوسط رو به بالاست. خبری هم از ضرایب عجیب غریب برای تبدیل های فوریه و استفاده از خواص تبدیل فوریه به صورت افراطی نیست و بیشتر سوالات حول مفاهیم ورودی و خروجی سیستم های LTI می گردد و در کمتر از نیم خط حل می شوند. تعداد سوالات مطرح شده از تبدیل فوریه و سری فوریه به طرز معناداری کم شده بودند (نسبت به 1401) و در عوض تبدیل Z زیاد شده بود. خواص سیستم های LTI این سری بیشتر مورد توجه طراح قرار گرفت که به نظر می آید دانشجویان باید برای سال آینده، بیشتر روی مباحث خواص سیستم ها تمرکز کنند. هیچ سوالی خارج از چارچوب کتاب مدرسان نمی گنجید. ترکیب بین مباحث مختلف هم نداشتیم.
نام درس: سیگنال ها و سیستم ها تعداد كل سؤالات در سال 1401 : 12 تعداد كل سؤالات در سال 1402: 12
شماره ردیف | نام فصل | تعداد سؤالات در آزمون 1401 | تعداد سؤالات در آزمون 1402 | توضيحات در مورد اينكه در مجموع ضريب سختي كدام سال از سؤالات اين فصل بالاتر بوده است. |
1 | فصل اول: سيگنالها | 0 | 0 | – |
2 | فصل دوم: سيستمها | 1 | 2 | 1402 سخت تر بوده است. |
3 | فصل سوم: سيستمهای LTI | 2 | 3 | 1402 سخت تر بوده است. |
4 | فصل چهارم: سری فوریه | 3 | 1 | 1401 سخت تر بوده است. |
5 | فصل پنجم: تبديل فوريه | 3 | 2 | 1401 سخت تر بوده است. |
6 | فصل ششم: تبديل لاپلاس | 2 | 1 | 1401 سخت تر بوده است. |
7 | فصل هفتم: تبدیل Z | 1 | 3 | 1402 سخت تر بوده است. |
8 | فصل هشتم: تحلیل سیستمهای LTI در حوزه فرکانس | |||
9 | فصل نهم: بررسی خواص سیستمها بدون داشتن ضابطه |
* در سال1402 تعداد سؤالات حفظی 1 سؤال و تعداد سؤالات مفهومي / محاسباتي 11 سؤال بود.
* در سال 1401 تعداد سؤالات حفظي 0 سؤال و تعداد سؤالات مفهومي / محاسباتي 12 سؤال بود.
* با توجه به سؤالات سال1402 به نظر ميرسد بيشتر تستها از كتابهاي مدرسان شریف طرح شده بود.
* با توجه به سؤالات سال1401 به نظر ميرسد بيشتر تستها از كتابهاي مدرسان شریف طرح شده بود.
* در سال 1402 تعداد سؤالات متفرقه كه حتي با مطالعه دقيق و كامل مباحث به راحتي قابل پاسخگويي نبودند 0 سؤال بود.
* در سال 1401 تعداد سؤالات متفرقه كه حتي با مطالعه دقيق و كامل مباحث به راحتي قابل پاسخگويي نبودند 0 سؤال بود.
سیستمهای کنترل خطی
درس سیستمهای کنترل خطی در سال 1402 ترکیبی از سوالات محاسباتی و تحلیلی داشته است. از میان سوالات طراحی شده برای این درس 4 سوال آن را میتوان محاسباتی محض در نظر گرفت و مابقی سوالات آن نیازمند تحلیل هستند و به نحوی داوطلب باید تسلط بالایی بر درس داشته باشد که بتواند به سوالات آن پاسخ درست دهد. بنابراین هر سال سوالات این درس به سمت تحلیلی شدن پیش رفته و پیشبینی میشود در سالهای آینده نیز تعداد سوالات تحلیلی بیشتری در این درس طراحی گردد.
نکته قابل توجه در سوالات این درس در سال 1402 این است که از مباحث مهمی همچون بدست آوردن تابع تبدیل با روش میسون، حساسیت و نمایش سیستمها سوالی طرح نشده است ولی در عوض از مبحث طراحی کنترلکنندههای مختلفی همچون PI و پیشفاز، مباحث حوزه فرکانس و مکان هندسی سوالات زیادی طرح شده است و اکثر سوالات این بخشها را پوشش میدهند. همچنین در مورد مباحث پایداری و پاسخ حالت گذرا و ماندگار سوالات کم طراحی شده است.
مطابق با توضیحات پاراگرافهای اول و دوم میتوان به این نتیجه رسید که سوالات این درس بیشتر از فصلهای پایانی درس طراحی شدهاند و کاملا تحلیلی هستند و مخاطب باید برای رسیدن به درصد بالا در این درس، تسلط خیلی بالایی داشته باشد. اما نکته قابل توجه برای این درس این است که اگر در این درس بالای 50 درصد پاسخ داده شود به میزان قابل توجهی تراز مخاطب را افزایش خواهد داد و میتواند کمک زیادی به او کند.
به عنوان یک پیشنهاد در انتها، تمرکز بر روی فصلهای مکان هندسی، پاسخ فرکانسی و کنترلکنندهها میتوان درصد را بالا ببرد اما به دلیل اینکه معمولا سوالات طراحی شده از فصلهای ابتدایی راحتتر از سوالات فصلهای انتهایی است، تسلط کافی بر روی فصلهای اولیه هم میتواند کمک زیادی به داوطلب کرده و او را برای درصدهای بالا آماده کند.
نام درس: سیستم های کنترل خطی تعداد كل سؤالات در سال 1401 : 12 تعداد كل سؤالات در سال 1402: 12
شماره ردیف | نام فصل | تعداد سؤالات در آزمون 1401 | تعداد سؤالات در آزمون 1402 | توضيحات در مورد اينكه در مجموع ضريب سختي كدام سال از سؤالات اين فصل بالاتر بوده است. |
1 | فصل اول: « نمايشهاي مختلف سيستمهاي خطي تغییرناپذیر با زمان LTI)) » | 1401 | ||
2 | درسنامه (1): نمایشهای مختلف یک سیستم | 1 | 0 | 1401 |
3 | درسنامه (2): مدلسازی سیستمهای دینامیکی | 1 | 1 | 1401 |
4 | فصل دوم : «تحليل پايداري سيستمهاي LTI» | 1401 | ||
5 | درسنامه (1): پایداری داخلی و پایداری ورودی ـ خروجی | 0 | 0 | — |
6 | درسنامه (2): معيار پايداري روث هرویتز(R – H) | 1 | 1 | 1401 |
7 | فصل سوم : « تحليل پاسخ گذرا » | 1402 | ||
8 | درسنامه (1): پاسخ گذرای سیستمهای مرتبه 1 و | 1 | 1 | 1402 |
9 | درسنامه (2): پاسخ گذرای سیستمهای مرتبه بالاتر | 1 | 0 | 1401 |
10 | فصل چهارم : « تحليل پاسخ حالت دائمي » | 1402 | ||
11 | درسنامه (1): محاسبه خطای حالت دائمی به ورودیهای مرجع | 0 | 1 | 1402 |
12 | درسنامه (2): محاسبه خطاي حالت دائمي به ورودي اغتشاش | 0 | 0 | 1402 |
13 | فصل پنجم : « ابزار گرافيكي تحليل و طراحي در حوزه زمان » | 1401 | ||
14 | درسنامه: رسم نمودار و تحلیل پایداری با استفاده از مکان ریشه حلقه باز | 2 | 2 | 1401 |
15 | فصل ششم: « ابزار گرافيكي تحليل و طراحي در حوزه فركانس » | 1402 | ||
16 | درسنامه (1): نمایشهای مختلف پاسخ فرکانسی | 2 | 2 | 1402 |
17 | درسنامه (2): معیار پایداری نایکوئیست | 1 | 1 | 1402 |
18 | درسنامه (3): پايداري نسبي | 0 | 1 | 1402 |
19 | فصل هفتم : «مسأله كنترل و معرفي ساختارهاي مختلف در يك سيستم كنترل خطي» | —- | ||
20 | فصل هشتم : «روشهاي جبرانسازي كلاسيك» | 1402 | ||
21 | درسنامه (1): بررسی و مقایسه انواع کنترلکنندههای کلاسیک | 0 | 0 | —- |
22 | درسنامه(2): انتخاب جبران¬کننده و طراحی پارامترهای آن با استفاده از معیارهای کنترلی در حوزه زمان و فرکانس | 2 | 2 | 1402 |
* در سال1402 تعداد سؤالات حفظی 0 سؤال و تعداد سؤالات مفهومي / محاسباتي 12 سؤال بود.
* در سال 1401 تعداد سؤالات حفظي 0 سؤال و تعداد سؤالات مفهومي / محاسباتي 12 سؤال بود.
* با توجه به سؤالات سال1402 به نظر ميرسد بيشتر تستها از كتابهاي مدرسان طرح شده بود.
* با توجه به سؤالات سال1401 به نظر ميرسد بيشتر تستها از كتابهاي مدرسان شریف طرح شده بود.
* در سال 1402 تعداد سؤالات متفرقه كه حتي با مطالعه دقيق و كامل مباحث به راحتي قابل پاسخگويي نبودند 3 سؤال بود.
* در سال 1401 تعداد سؤالات متفرقه كه حتي با مطالعه دقيق و كامل مباحث به راحتي قابل پاسخگويي نبودند 2 سؤال بود.
ماشینهای الکتریکی (1 و 2) و تحلیل سیستمهای انرژی
درس ماشینهای الکتریکی 1 و 2 یکی از مهمترین دروس کنکور کارشناسی ارشد برای داوطلبانی است که میخواهند در گرایش قدرت تحصیل کنند. در سال 1402 سوالات این درس نسبتا ساده بوده است و تنها یک سوال خیلی دشوار داشته است و مابقی سوالات با مطالعه مناسب قابل حل بودهاند. در این سال از مباحث مختلفی همچون مقدمات و اصول اولیه مدارات مغناطیسی، محاسبه اندوکتانس سیمپیچها، تلفات انرژی و … سوالی طرح نشده است و در کل در مورد مدارات مغناطیسی تنها 1 سوال طرح شده است.
درس ماشینهای الکتریکی در چند سال اخیر تغییرات چندانی نداشته و هر سال تقریبا سوالات با سطح نرمال و سبک یکسان طراحی میشود و تنها در حد 2 الی 3 سوال آن تغییراتی دارد. داوطلب اگر بر روی این درس مسلط باشد حتی میتواند 100 درصد آن را زده و تراز قابل توجهی بدست آورد.
بر اساس اینکه روال تستهای درس ماشینهای الکتریکی تقریبا یکسان است، داوطلب باید تمرکز اصلی خود را بر روی مفاهیم ماشینهای الکتریکی بگذارد و در صورتی که به صورت مفهومی درس را مطالعه کند قطعا درصد قابل توجهی کسب خواهد کرد. البته داوطلب باید توجه داشته باشد که دو سوال از این درس در سال 1402 به صورت کاملا مفهومی طرح شده است و حل آن نیازمند تسلط بر روی درس است.
به عنوان یک پیشنهاد در انتهای تحلیل این درس در سال 1402، داوطلب برای رسیدن به درصد بالا در این درس باید بیشتر زمان خود را بر روی فصلهای اصول تبدیل انرژی الکترومکانیکی، ماشینهای الکتریکی جریان مستقیم و ماشینهای آسنکرون و اکثر سوالات مربوط به این سه فصل است و این موضوع در اکثر سالها صدق میکند.
نام درس: ماشین الکتریکی 1و2 تعداد كل سؤالات در سال 1401 : 10 تعداد كل سؤالات در سال 1402: 10
شماره ردیف | نام فصل | تعداد سؤالات در آزمون 1401 | تعداد سؤالات در آزمون 1402 | توضيحات در مورد اينكه در مجموع ضريب سختي كدام سال از سؤالات اين فصل بالاتر بوده است. |
1 | فصل اول: «مدارهاي مغناطيسي» | یکسان (1401=1402) | ||
2 | درسنامه (1): مقدمات و اصول اولیه در تحلیل مدارات مغناطیسی | 1 | 0 | 1401 |
3 | درسنامه (2): محاسبه اندوکتانس سیمپیچها | 0 | 0 | ….. |
4 | درسنامه (3): محاسبه ولتاژ القایی در سیمپیچها | 0 | 1 | 1402 |
5 | درسنامه (4): تلفات انرژي در مدارهاي مغناطيسي | 0 | 0 | …. |
6 | فصل دوم: «اصول تبديل انرژي الكترومكانيكي» | 1401 | ||
7 | درسنامه (1): اصول اولیه و بررسی مبدلهای یک تحریکه | 0 | 0 | …. |
8 | درسنامه (2): بررسی مبدلهای چند تحریکه و انواع گشتاور تولیدی در ماشینهای گردان | 1 | 0 | 1401 |
9 | فصل سوم: «ماشينهاي الكتريكي جريان مستقيم (DC)» | یکسان (1401=1402) | ||
10 | درسنامه (1): اصول کار و ساختمان ماشینهای جریان مستقیم بررسی /مولد تحریک مستقل | 0 | 0 | …. |
11 | درسنامه (2): بررسی مولد شنت | 1 | 1 | |
12 | درسنامه (3): بررسی مولدهای تحریک سری و تحریک کمپوند | 0 | 0 | ….. |
13 | درسنامه (4): مبانی موتورهای جریان مستقیم / بررسی موتورهای تحریک مستقل و تحریک شنت | 1 | 1 | یکسان (1401=1402) |
14 | درسنامه (5): بررسی موتور تحریک سری | 1 | 1 | یکسان (1401=1402) |
15 | درسنامه (6): بررسی موتورهای کمپوند | 0 | 0 | ….. |
16 | درسنامه (7): راهاندازی موتورهای DC | 0 | 0 | ….. |
17 | درسنامه (8): تلفات توان و راندمان ماشینهای DC | 0 | 0 | ….. |
18 | درسنامه (9): روشهای کنترل سرعت موتورهای DC | 0 | 0 | ….. |
19 | فصل چهارم: «ترانسفورمرها» | 1402 | ||
20 | درسنامه (1): اصول اولیه ترانسفورمرها / ترانسفورمر ایدهآل | 1 | 2 | 1402 |
21 | درسنامه (2): ترانسفورمرهای واقعی (جریان بیبار/ مدار معادل/ تلفات/ راندمان) | 1 | 0 | 1401 |
22 | درسنامه (3): آزمایشهای ترانسفورمرها / مقادیر نسبی (پریونیتی) | 0 | 0 | ….. |
23 | درسنامه (4): افت ولتاژ و درصد تنظیم ولتاژ ترانسفورمرها / ترانسفورمرهای انشعابدار | 0 | 1 | 1402 |
24 | درسنامه (5): اتوترانسفورمرها | 0 | 0 | ….. |
25 | درسنامه (6): موازی کردن ترانسفورمرها | 0 | 0 | ….. |
26 | فصل پنجم:«ماشينهاي آسنكرون (القايي)» | یکسان (1401=1402) | ||
27 | درسنامه (1): اصول اولیه موتورهای القایی | 1 | 1 | یکسان (1401=1402) |
28 | درسنامه (2): مدار معادل، تلفات و راندمان موتورهای القایی | 1 | 1 | یکسان (1401=1402) |
29 | درسنامه (3): مدار معادل تقریبی / بررسی توان و گشتاور موتور القایی | 0 | 0 | ….. |
30 | درسنامه (4): راهاندازی و کنترل سرعت موتورهای القایی | 1 | 1 | یکسان (1401=1402) |
31 | درسنامه (5): تحلیل هارمونیکها در موتورهای القایی | 0 | 0 | ….. |
* در سال1402 تعداد سؤالات حفظی 1 سؤال و تعداد سؤالات مفهومي / محاسباتي 9 سؤال بود.
* در سال 1401 تعداد سؤالات حفظي 1 سؤال و تعداد سؤالات مفهومي / محاسباتي 9 سؤال بود.
* با توجه به سؤالات سال1402 به نظر ميرسد بيشتر تستها از كتابهاي مدرسان طرح شده بود.
* با توجه به سؤالات سال1401 به نظر ميرسد بيشتر تستها از كتابهاي مدرسان شریف طرح شده بود.
* در سال 1402 تعداد سؤالات متفرقه كه حتي با مطالعه دقيق و كامل مباحث به راحتي قابل پاسخگويي نبودند 1 سؤال بود.
* در سال 1401 تعداد سؤالات متفرقه كه حتي با مطالعه دقيق و كامل مباحث به راحتي قابل پاسخگويي نبودند 1 سؤال بود.