لطفاً خودتان را به طور كامل معرفي نماييد.
رضا قاسمي، فرزند قاسم، متولد 1367، صادره از اسدآباد همدان
نام واحد دانشگاهي و رتبه قبولي خود را ذكر نماييد.
دانشگاه شريف ، رتبه 1 رياضي، كارشناسي ارشد
فارغالتحصيل چه سالي و كدام واحد دانشگاهي هستيد؟
سال 89 ، دانشگاه ابوعلي سينا
آيا براي اولين بار است در كنكور ارشد شركت ميكنيد؟ در صورتيكه سالهاي گذشته شركت كردهايد آيا قبول شدهايد؟ علت شركت كردن مجددتان چيست؟
بله، امسال شركت كردم.
نحوه آشنايي شما با مؤسسه مدرسان شريف چگونه بوده است؟
از طريق تبليغات و معرفي كتب شما از طريق دوستانم
نقش مشاورين تحصيلي در كسب رتبه شما چگونه بوده است؟
به نظر من بسيار مفيد بود، با توجه به مهارت اين افراد كه در اين رشته تخصص داشتند، توانستند كمك بزرگي به موفقيت من نمايند، آنها با شناخت كامل از روحيات و وضعيت درسي برنامهاي را تنظيم ميكردند كه قابل اجرا بود.
نظر شما در رابطه با بستههاي آموزشي مدرسان شريف چيست؟
به نظر من آوردن نكات مهم درسي و ارائه تستهاي استاندارد كمك موثر به يادگيري ميكند كه اين دو خصوصيات، جزء ويژگي بستههاي موسسه است. همچنين آزمون خودسنجي به يادگيري كمك فراوان ميكند.
نظر خود را در رابطه با آزمونهاي آزمايشي بيان كنيد.
به نظر من طراحي اين آزمونها كاملاً حرفهاي است و سعي شده تمامي نكات مهم و اساسي براي دانشجويان در آن تعبيه شود.
به طور مثال: سئوالات كاملاً استاندارد و شباهت زيادي به كنكور دارد، پاسخنامه بسيار جامع و مفيد كه آن را ميتوان يك جزوه مكمل درسي در نظر گرفت، داراي كارنامهاي با ترازي شبيه تراز اصلي كنكور و نمودارهاي مقايسهاي با نفر اول آزمون كه اين در هر داوطلب ايجاد حس رقابت ميكند.
كتابهاي موسسه مدرسان شريف را چگونه ارزيابي ميكنيد؟
بسيار جامع نگارش شدهاند، ساده و گويانويسي از مهمترين ويژگيهاي آن است. طبقهبندي سوالات در انتهاي فصل به انضمام تأليف تستهاي كاربردي كه جهت افزايش ضريب علمي دانشجو در نظر گرفته شده است از ديگر امتيازات حرفهاي كتابها ميباشد.
بالاترين درصد در دروس تخصصي شما، كدام درس ميباشد؟
%88 آناليز رياضي 1، % 85 آناليز رياضي 2 و %77 رياضي عمومي
به نظر شما راهكارهاي افزايش حافظه چيست؟
تمرين و تكرار، طبقهبندي مرتب كردن اطلاعات در جريان تثبيت.
بعضي از داوطلبان تصور ميكنند كه آزمونهاي جامع مفيدتر از آزمون مرحلهاي (مبحثي) است. به عنوان رتبه 1 دانشگاه شريف، نظرتان در اين رابطه چيست؟
اجازه دهيد با يك مثال ساده برايتان توضيح دهم كه ميدانم تمام داوطلبان آن را تجربه كردهاند. زمانهايي كه به مدرسه ميرفتيم تا زماني كه امتحانات ميانترم گرفته نميشد هيچ دانشآموزي انگيزه و تمايل براي درس خواندن از خود نشان نميداد. آزمون مرحلهاي هم نوعي برنامهريزي درسي است.
عوامل مؤثر در موفقيت شما كدام موارد بوده است؟
توكل به خدا، برنامهريزي، آرامش هنگام مطالعه ، كتب موسسه