دکتری مهندسی مکانیک
شامل گرایش های:
#ساخت و تولید #مکانیک جامدات #دینامیک،کنترل و ارتعاشات #تبدیل انرژی
معرفی رشته های مهندسی مکانیک در مقطع دکتری:
در این بخش اطلاعات مربوط به رشته های مهندسی مکانیک در گرایش های ساخت و تولید (کد 2321)، مکانیک جامدات (کد 2322)، دینامیک، کنترل و ارتعاشات (کد 2323) و تبدیل انرژی (کد 2324) در مقطع دکتری ارائه خواهد شد:
معرفی رشته مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید (کد 2321) در مقطع دکتری:
رشته مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید در مقطع دکتری مانند هر رشته دیگری در این مقطع به مباحث روز دنیا و به اصطلاح لبه های علم در این رشته می پردازد. شاید متنوع ترین پروژه های مهندسی در این رشته باشد که بیشترین ارتباط را با رشته های دیگر مهندسی دارد مانند:
- مهندسی مواد
- مهندسی برق گرایش های الکترونیک و کنترل
- مهندسی پزشکی
- مهندسی صنایع
حتی پروژه های مشترک با رشته های علوم پایه مانند فیزیک عمدتاً در رابطه با فرایندهای ساخت به کمک لیزر ارائه و بررسی می شود.
در واقع تمام فرایندهای ساخت از ماشین کاری و ریخته گری گرفته تا فرایندهای نوین ساخت مانند :
- ماشین کاری توسط لیزر
- پلاسما
- پرتو الکترونی
با رویکرد حل مسئله به صورت تئوری ـ تحلیلی، شبیه سازی و آزمایش های تجربی مورد بررسی و مطالعه عمیق قرار می گیرد.
هدف از تحصیل رشته مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید (کد 2321) در مقطع دکتری:
شاید بتوان گفت هدف اصلی از تحصیل در مقطع دکتری در تمام رشته ها تحقیق و پژوهش در بالاترین سطح یافته های مربوط به آن رشته است و رشته مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید نیز از این قاعده مستثنی نیست.
در بیشتر کشورهای توسعه یافته و صنعتی، مشکلات صنعت به عنوان پروژه برای مقاطع ارشد و به خصوص دکتری مطرح می شود به گونه ای که درآمد اصلی دانشگاه از محل قرارداد با صنایع بزرگ و مادر تأمین می شود. به طور معمول زیربنای اصلی تمام صنایع به پروژه های ساخت و تولید مربوط می شود.
رشته های مجاز به شرکت در آزمون مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید (کد 2321) مقطع دکتری:
ردیف | رشته هایی که برای شرکت در آزمون دکتری مهندسی مکانیک- ساخت و تولید مجاز می باشند |
1 | تمامی رشته ها |
آینده شغلی و بازار کار مربوط به فارغ التحصیلان رشته مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید (کد 2321) در مقطع دکتری (اعم از شغل های دولتی و خصوصی و اجرایی):
بیشتر افرادی که از مقطع دکتری فارغ التحصیل می شوند در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی جذب می شوند. البته در صنایعی که به بخش تحقیق و توسعه اهمیت واقعی بدهند، قطعاً دانش آموخته های مقاطع دکتری کمک شایانی در پیشبرد اهداف و چشم اندازهای آن شرکت می توانند داشته باشند. همچنین مسئولیت های اجرایی و رهبری پروژه های بزرگ در اداره های مختلف می تواند به این افراد سپرده شود.
ظرفیت پذیرش دانشجو در 20 دانشگاه برتر ایران در رشته مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید (کد 2321):
با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه ها برای هر گرایش و هر دانشگاه متفاوت می باشد لذا ضروری است که داوطلبان متقاضی هر گرایش از این مهم اطلاع کافی داشته باشند.
ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید با توجه به تراز علمی 20 دانشگاه برتر ایران در دو نوبت روزانه و شبانه طبق آخرین سال برگزاری کنکور (سال 98) در جدول ذیل آورده شده است.
عنوان رشته ـ گرایش: مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید (کد 2321)
ردیف | عنوان دانشگاه | نوبت پذیرش | ظرفیت پذیرش |
1 | دانشگاه تهران | اول | 5 (مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید) |
دوم | 2 (مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید) | ||
2 | دانشگاه تربیت مدرس | اول | 4 (مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید) |
دوم | 1 (مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید) | ||
3 | دانشگاه فردوسی مشهد | اول | – |
دوم | – | ||
4 | دانشگاه علم و صنعت ایران | اول | 10 (مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید) |
دوم | – | ||
5 | دانشگاه صنعتی امیرکبیر | اول | 8 (مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید) + 1 (مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید (محل انجام پروژه پژوهشکده فناوری های نو)) |
دوم | 4 (مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید) | ||
6 | دانشگاه تبریز | اول | 2 (مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید) |
دوم | 2 (مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید) | ||
7 | دانشگاه شهید بهشتی | اول | – |
دوم | – | ||
8 | دانشگاه شیراز | اول | – |
دوم | – | ||
9 | دانشگاه باهنر کرمان | اول | – |
دوم | – | ||
10 | دانشگاه شهید چمران اهواز | اول | – |
دوم | – | ||
11 | دانشگاه صنعتی اصفهان | اول | 7 (مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید) |
دوم | – | ||
12 | دانشگاه اصفهان | اول | – |
دوم | – | ||
13 | دانشگاه صنعتی شریف | اول | – |
دوم | – | ||
14 | دانشگاه علامه طباطبایی | اول | – |
دوم | – | ||
15 | دانشگاه گیلان | اول | – |
دوم | – | ||
16 | دانشگاه ارومیه | اول | – |
دوم | – | ||
17 | دانشگاه یزد | اول | – |
دوم | – | ||
18 | دانشگاه صنعتی خواجه نصیر | اول | 3 (مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید) |
دوم | 1 (مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید) | ||
19 | دانشگاه خوارزمی | اول | – |
دوم | – | ||
20 | دانشگاه رازی | اول | – |
دوم | – |
* جهت اطلاع از سایر دانشگاه ها و ظرفیت پذیرش در دانشگاه های پیام نور و پردیس های خودگردان می توانید به آدرس سایت www.sanjesh.org مراجعه نمایید.
توضیحی در رابطه با تعداد کل واحدهایی که در مقطع دکتری رشته مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید (کد 2321) باید گذرانده شود (واحدهای تئوری و دوره مربوط به انجام رساله):
در بعضی از دانشگاه ها تعداد 18 واحد و در برخی دیگر 12 واحد در طی 2 و 3 ترم به صورت واحد تئوری تدریس می شود. پس از آن امتحان جامع از چند مبحث مهم مربوط به دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به عمل می آید.
پس از قبولی در آزمون جامع باید طرحی را به عنوان پروژه پایانی یا همان رساله دکتری پیشنهاد داده و در جلسه ای از پروپوزال دفاع کرد.
چنانچه پروپوزال توسط هیئت داوران تأیید گردید نوبت به انجام پروژه پایانی میرسد. معمولاً پس از انتشار نتایج موفقیت آمیز رساله در مجلات معتبر بین المللی و تدوین رساله با تأیید اساتید راهنما و هیئت داوران از رساله مزبور دفاع کرده و فارغ التحصیل می گردند.
نام دروس تئوری که عموماً دانشجو در مقطع دکتری رشته مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید (کد 2321) می گذراند:
دروس تخصصی در مقطع دکتری رشته مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید با توجه به دانشگاه و صلاحدید اساتید، گرایش و موضوع تحقیقاتی دانشجو متفاوت است.
معرفی رشته مهندسی مکانیک ـ مکانیک جامدات (کد 2322) در مقطع دکتری:
رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی جامدات به طراحی ماشین آلات و اجزای آنها، ارتعاشات ماشین آلات، دینامیک آنها و کنترل سیستم ها میپردازد.
در رشته مهندسی مکانیک گرایش جامدات یک مهندس وظیفه طراحی مطلوب سازه های مهندسی و همچنین ماشین آلات و قطعات آنها را به عهده دارد.
طراحی و ساخت ماشین ها یا قطعاتی که در سرعت ها یا دماهای بسیار بالا کار می کنند، ویژگی های مختلفی دارند از جمله اینکه:
- عمر قابل قبولی داشته و از وزن کمتری برخوردارند
- ابعاد بسیار بزرگ یا بسیار کوچکی دارند
- در عین حال در مقایسه با تولیدکنندگان رقیب کم هزینه تر هستند
- با شرایط زیست محیطی سازگارند
- به طور همزمان از زیبایی ظاهری خوبی برخوردارند که تمام این موارد بستگی به توانایی های یک مهندس طراح دارد.
رشته مهندسی مکانیک گرایش مکانیک جامدات در مقطع دکتری شامل رشته ها و گرایش های زیر است:
- طراحی کاربردی شاخه تخصصی مکانیک جامدات
- سازه و بدنه
- طراحی کاربردی
- رشته فناوری نانو ـ نانو مکانیک
- رشته مهندسی راه آهن گرایش ماشین های ریلی
مواد امتحانی آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی (PHD)
رشته: مهندسی مکانیک ـ مکانیک جامدات (کد 2322)
عناوین دروس امتحانی | ||
دروس عمومی
با ضریب 1 |
زبان انگلیسی عمومی و استعداد تحصیلی | |
دروس تخصصی با ضریب 4 |
در سطح کارشناسی | ریاضیات مهندسی |
در سطح کارشناسی ارشد | مکانیک محیط پیوسته ـ تئوری الاستیسیته |
هدف از تحصیل رشته مهندسی مکانیک ـ مکانیک جامدات (کد 2322) در مقطع دکتری:
هدف از تحصیل در رشته مهندسی مکانیک گرایش مکانیک جامدات، افزایش سطح علمی، کسب تجربیات بیشتر و بهتر در زمینه تحقیقاتی مورد علاقه و تجربیات جدید در زمینه های نو و داشتن جایگاه اجتماعی بهتر است.
در واقع هدف از تحصیل در رشته مهندسی مکانیک گرایش جامدات تربیت مهندسانی است که با توجه به نیازهای جامعه، دستگاه ها و ماشینهای مختلف را طراحی کنند.
رشته های مجاز به شرکت در آزمون مهندسی مکانیک ـ مکانیک جامدات (کد 2322) مقطع دکتری:
ردیف | رشته هایی که برای شرکت در آزمون دکتری مهندسی مکانیک- مکانیک جامدات مجاز میباشند |
1 | تمامی رشته ها |
آینده شغلی و بازار کار مربوط به فارغ التحصیلان رشته مهندسی مکانیک ـ مکانیک جامدات (کد 2322) در مقطع دکتری (اعم از شغل های دولتی و خصوصی و اجرایی):
بازار کار در رشته مهندسی مکانیک گرایش مکانیک جامدات به دو بخش کار در صنعت و دانشگاه تقسیم می شود. فارغ التحصیلان این رشته در صنعت چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی عموماً به عنوان مشاور تحقیق و توسعه (R&D) مشغول به کار می شوند.
در برخی موارد نیز در شغل های مدیریتی و اجرایی در صنایع مختلف می توانند فعالیت کنند. فارغ التحصیلان رشته مهندسی مکانیک گرایش مکانیک جامدات همچنین می توانند به عنوان هیئت علمی در دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی به تدریس و پژوهش بپردازند.
ظرفیت پذیرش دانشجو در 20 دانشگاه برتر ایران در کلیه گرایش های رشته مهندسی مکانیک ـ مکانیک جامدات (کد 2322):
با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه ها برای هر گرایش و هر دانشگاه متفاوت می باشد لذا ضروری است که داوطلبان متقاضی هر گرایش از این مهم اطلاع کافی داشته باشند.
ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته مهندسی مکانیک گرایش مکانیک جامدات با توجه به تراز علمی 20 دانشگاه برتر ایران در دو نوبت روزانه و شبانه طبق آخرین سال برگزاری کنکور (سال 98) در جدول ذیل آورده شده است.
عنوان رشته ـ گرایش: مهندسی مکانیک ـ مکانیک جامدات (کد 2322)
ردیف | عنوان دانشگاه | نوبت پذیرش | ظرفیت پذیرش |
1 | دانشگاه تهران | اول | 5 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) |
دوم | 2 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) | ||
2 | دانشگاه تربیت مدرس | اول | 5 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) |
دوم | 1 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) | ||
3 | دانشگاه فردوسی مشهد | اول | 6 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) |
دوم | 1 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) | ||
4 | دانشگاه علم و صنعت ایران | اول | 10 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) + 3 (مهندسی مکانیک ـ ماشین های ریلی)+6 (مهندسی مکانیک ـ سازه و بدنه) |
دوم | 3 (مهندسی مکانیک ـ سازه و بدنه) | ||
5 | دانشگاه صنعتی امیرکبیر | اول | 7 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) + 2 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی (محل انجام پروژه پژوهشکده فنی فناوری های نو)) |
دوم | 4 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) + 1 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی (محل انجام پروژه پژوهشکده فنی فناوری های نو)) | ||
6 | دانشگاه تبریز | اول | 2 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) |
دوم | 1 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) | ||
7 | دانشگاه شهید بهشتی | اول | 3 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) |
دوم | 1 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) | ||
8 | دانشگاه شیراز | اول | 15 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) |
دوم | – | ||
9 | دانشگاه باهنر کرمان | اول | – |
دوم | – | ||
10 | دانشگاه شهید چمران اهواز | اول | 5 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) |
دوم | – | ||
11 | دانشگاه صنعتی اصفهان | اول | 7 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) |
دوم | – | ||
12 | دانشگاه اصفهان | اول | 10 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) |
دوم | 2 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) | ||
13 | دانشگاه صنعتی شریف | اول | 8 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) |
دوم | – | ||
14 | دانشگاه علامه طباطبایی | اول | – |
دوم | – | ||
15 | دانشگاه گیلان | اول | 7 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) |
دوم | – | ||
16 | دانشگاه ارومیه | اول | – |
دوم | – | ||
17 | دانشگاه یزد | اول | – |
دوم | – | ||
18 | دانشگاه صنعتی خواجه نصیر | اول | 2 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) |
دوم | 2 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) | ||
19 | دانشگاه خوارزمی | اول | – |
دوم | – | ||
20 | دانشگاه رازی | اول | 3 (مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی) |
دوم | – |
* جهت اطلاع از سایر دانشگاه ها و ظرفیت پذیرش در دانشگاه های پیام نور و پردیس های خودگردان می توانید به آدرس سایت www.sanjesh.org مراجعه نمایید.
توضیحی در رابطه با تعداد کل واحدهایی که در مقطع دکتری رشته مهندسی مکانیک ـ مکانیک جامدات (کد 2322) باید گذرانده شود (واحدهای تئوری و دوره مربوط به انجام رساله):
در مقطع دکتری رشته مهندسی مکانیک ـ مکانیک جامدات دانشجو ملزم به گذراندن 12 واحد درسی می باشد که با نظر استاد راهنما می تواند تا 6 واحد بیشتر نیز اخذ کند. پس از گذراندن واحدها و ارائه مدرک زبان معتبر دانشجو باید در آزمون جامع شرکت کرده و نمره قبولی کسب کند.
پس از قبولی در آزمون جامع دوره مربوط به انجام رساله آغاز می شود. در این بخش دانشجو متناسب با علایق خود در یک زمینه تحقیقاتی پروپوزال ارائه نموده و باید در یک جلسه از آن دفاع کند.
پس از تصویب پروپوزال، دانشجو باید در یک دوره 2 تا 3 ساله پایان نامه را به اتمام رسانده و دفاع نهایی را از آن انجام دهد. دفاع از پایان نامه در این دوره دو مرحله ای و به صورت یک پیش دفاع و سپس دفاع نهایی میباشد.
نام دروس تئوری که عموماً دانشجو در مقطع دکتری مهندسی مکانیک ـ مکانیک جامدات (کد 2322) می گذراند:
دروس تئوری:
ردیف | عنوان درس |
1 | تئوری الاستیسیته |
2 | تئوری پلاستیسیته |
3 | تئوری ورق و پوسته |
4 | مواد مرکب |
5 | ریاضیات پیشرفته |
6 | ارتعاشات سیستم های پیوسته |
7 | دینامیک پیشرفته |
معرفی رشته مهندسی مکانیک ـ دینامیک، کنترل و ارتعاشات (کد2323) در مقطع دکتری:
رشته مهندسی مکانیک گرایش دینامیک، کنترل و ارتعاشات، همانطور که از نام آن مشخص است حداقل بر روی دو علم از علوم دینامیک یعنی کنترل و ارتعاشات متمرکز است.
به طور کلی، زمینه های تحقیقاتی این گرایش عمدتاً با دینامیک حاکم بر سیستم شروع می شود. اگر هدف کنترل و هدایت دینامیک سیستم باشد، پژوهش به سمت مباحث کنترلی و اگر ارتعاش سیستم مورد توجه باشد، به سمت بررسی ارتعاشات (پیش بینی، کاهش یا کنترل آن) هدایت می شود.
مواد امتحانی آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی (PHD)
رشته: مهندسی مکانیک ـ دینامیک، کنترل و ارتعاشات (کد 2323)
عناوین دروس امتحانی | ||
دروس عمومی
با ضریب 1 |
زبان انگلیسی عمومی و استعداد تحصیلی | |
دروس تخصصی
با ضریب 4 |
در سطح کارشناسی | ریاضیات مهندسی |
در سطح کارشناسی ارشد | دینامیک پیشرفته ـ ارتعاشات پیشرفته ـ کنترل پیشرفته |
هدف از تحصیل رشته مهندسی مکانیک ـ دینامیک، کنترل و ارتعاشات (کد2323) در مقطع دکتری:
مقطع دکتری در مقایسه با مقطع ارشد، فهم عمیق تری از علوم مربوطه به دانشجو می دهد؛ در نتیجه، دانشجو قدرت بیان ایده های نو با پایه علمی محکمتر را مییابد و نوآوری هایی در راستای پژوهشی خود خلق میکند. معمولاً دانشجویان با ادامه تحصیل در مقطع دکتری نشان داده اند به زمینه تحصیلی خود علاقهمند بوده و تمایل دارند بر روی زمینه تخصصی خود بیشتر متمرکز شده و تحقیقات بیشتری را انجام دهند و تجربیات دانشگاهی یا دانشگاهی ـ صنعتی بیشتری را کسب کنند.
در واقع میتوان گفت هدف کلی مقطع دکتری رشته مهندسی مکانیک ـ دینامیک، کنترل و ارتعاشات مانند مقطع دکتری سایر رشته ها حرکت بر روی مرزهای دانش تخصصی و فراتر از آن است؛ لذا فردی که در این مسیر قدم می گذارد به توانمندی، صبر و توانایی مدیریت امور لازم برای صرف حداقل چهار سال دیگر در دانشگاه نیاز دارد.
بیان جزئیات بیشتر از اهداف یک رشته، کاری مشکل است؛ زیرا هر رشته ای در مقطع دکتری با فضای بیکرانی از موضوعات مختلف و وسیع اما به صورت ریز و بسیار تخصصی شده مواجه است. شاید پیشنهاد مناسب برای درک این موضوع، مراجعه به سایت های کتابخانه چند دانشگاه باشد که با بررسی و مشاهده موضوعات می توان به این مسئله پی برد.
رشته های مجاز به شرکت در آزمون مهندسی مکانیک ـ دینامیک، کنترل و ارتعاشات (کد 2323) مقطع دکتری:
ردیف | رشته هایی که برای شرکت در آزمون دکتری مهندسی مکانیک ـ دینامیک، کنترل و ارتعاشات مجاز می باشند |
1 | تمامی رشته ها |
آینده شغلی و بازار کار مربوط به فارغ التحصیلان رشته مهندسی مکانیک ـ دینامیک، کنترل و ارتعاشات (کد2323) در مقطع دکتری (اعم از شغلهای دولتی و خصوصی و اجرایی):
فارغ التحصیلان مقطع دکتری معمولاً در مراکز دانشگاهی و پژوهشگاه ها بهعنوان هیئت علمی آموزشی یا پژوهشی یا در صنعت و نهادها جذب می شوند. در خصوص رشته مهندسی مکانیک گرایش دینامیک، کنترل و ارتعاشات، فارغ التحصیلان معمولاً در ابتدای فارغ التحصیلی در یکی از مراکز تحقیقاتی (از جمله مرکز تحقیقات ایران خودرو، مرکز تحقیقات سایپا، پژوهشگاه نیرو و …) استخدام می شوند و سپس در جهت ارتقای شغلی خود در همان مراکز، یا جهت جذب در مراکز دیگر تلاش می نمایند.
با توجه به کاربردی بودن این رشته، عموماً دانش آموخته ترجیح می دهد که حداقل چند سال، تجربیاتی از کار در مراکز صنعتی مربوطه اخذ کند و سپس در صورت نیاز، علاقه یا لزوم، وارد مراکز صرفاً آموزشی شود؛ به عبارت دیگر در هر صنعتی که جسم حرکت و دینامیک داشته باشد، نیاز به بررسی دینامیکی و کنترل ارتعاشات دیده میشود، لذا شاید بتوان گفت مقصد اصلی و هدف برای بازار کار این گرایش از مهندسی مکانیک مراکز طراحی و ساخت تجهیزات دینامیکی باشد که تعداد این مراکز کم نیست اما نمونه آشکار آن طراحی تجهیزات خودرویی و موتوری است.
ظرفیت پذیرش دانشجو در 20 دانشگاه برتر ایران در کلیه گرایش های رشته مهندسی مکانیک ـ دینامیک، کنترل و ارتعاشات (کد 2323):
با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه ها برای هر گرایش و هر دانشگاه متفاوت می باشد لذا ضروری است که داوطلبان متقاضی هر گرایش از این مهم اطلاع کافی داشته باشند.
ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته مهندسی مکانیک گرایش دینامیک، کنترل و ارتعاشات در گرایشهای مختلف با توجه به تراز علمی 20 دانشگاه برتر ایران در دو نوبت روزانه و شبانه طبق آخرین سال برگزاری کنکور (سال 98) در جدول ذیل آورده شده است.
عنوان رشته ـ گرایش: مهندسی مکانیک ـ دینامیک، کنترل و ارتعاشات (کد 2323)
ردیف | عنوان دانشگاه | نوبت پذیرش | ظرفیت پذیرش |
1 | دانشگاه تهران | اول | 5 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات) |
دوم | 2 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات) | ||
2 | دانشگاه تربیت مدرس | اول | 4 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات) |
دوم | 1 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات) | ||
3 | دانشگاه فردوسی مشهد | اول | 5 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات) |
دوم | 1 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات) | ||
4 | دانشگاه علم و صنعت ایران | اول | 10 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات)+ 1 (مهندسی مکانیک ـ طراحي سيستم هاي ديناميكي خودرو)+3 (مهندسی مکانیک ـ ماشین های ریلی) |
دوم | 1 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات)+ 1 (مهندسی مکانیک ـ طراحي سيستم هاي ديناميكي خودرو) | ||
5 | دانشگاه صنعتی امیرکبیر | اول | 7 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات)+ 2 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات (محل اجرای پروژه پژوهشكده فنّاوري خودرو)+ 2 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات (محل اجرای پروژه پژوهشكده فنّاوري های نو) |
دوم | 3 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات) | ||
6 | دانشگاه تبریز | اول | 3 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات) |
دوم | 2 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات) | ||
7 | دانشگاه شهید بهشتی | اول | – |
دوم | – | ||
8 | دانشگاه شیراز | اول | – |
دوم | – | ||
9 | دانشگاه باهنر کرمان | اول | 2 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات) |
دوم | – | ||
10 | دانشگاه شهید چمران اهواز | اول | 5 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات) |
دوم | – | ||
11 | دانشگاه صنعتی اصفهان | اول | 4 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات) |
دوم | – | ||
12 | دانشگاه اصفهان | اول | – |
دوم | – | ||
13 | دانشگاه صنعتی شریف | اول | 8 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات) |
دوم | – | ||
14 | دانشگاه علامه طباطبایی | اول | – |
دوم | – | ||
15 | دانشگاه گیلان | اول | 4 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات) |
دوم | – | ||
16 | دانشگاه ارومیه | اول | 3 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات) |
دوم | – | ||
17 | دانشگاه یزد | اول | 3 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات) |
دوم | – | ||
18 | دانشگاه صنعتی خواجه نصیر | اول | 5 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات) |
دوم | 3 (مهندسی مکانیک ـ طراحي كاربردي شاخه تخصصي ديناميك، كنترل و ارتعاشات) | ||
19 | دانشگاه خوارزمی | اول | – |
دوم | – | ||
20 | دانشگاه رازی | اول | – |
دوم | – |
* جهت اطلاع از سایر دانشگاه ها و ظرفیت پذیرش در دانشگاه های پیام نور و پردیس های خودگردان می توانید به آدرس سایت www.sanjesh.org مراجعه نمایید.
توضیحی در رابطه با تعداد کل واحدهایی که در مقطع دکتری رشته مهندسی مکانیک ـ دینامیک، کنترل و ارتعاشات (کد 2323) باید گذرانده شود (واحدهای تئوری و دوره مربوط به انجام رساله):
تعداد واحدهای درسی دوره دکتری تخصصی دانشجویان ورودی 95 و ماقبل رشته مهندسی مکانیک گرایش دینامیک، کنترل و ارتعاشات، 42 واحد است که از این تعداد 18 واحد آموزشی (تئوری) و 24 واحد پژوهشی (دوره مربوط به انجام رساله) است اما برای دانشجویان ورودی 96 و پس از آن، تعداد واحدها به 36 واحد تغییر کرده است که از این تعداد 12 واحد آموزشی و 24 واحد پژوهشی است. البته در صورت تشخیص استاد راهنما، دانشجو میتواند 1 یا 2 درس بیشتر از 12 واحد آموزشی، تا سقف 18 واحد را بگذراند.
شایان ذکر است در صورت اخذ تعداد واحدهای تئوری بیشتر، دانشجو موظف است هزینه مربوطه را به دانشگاه پرداخت نماید.
نام دروس تئوری که عموماً دانشجو در مقطع دکتری رشته مهندسی مکانیک ـ دینامیک، کنترل و ارتعاشات (کد 2323) میگذراند:
سه درس تخصصی این گرایش که اگر دانشجو این دروس را در دوره ارشد نگذرانده باشد، معمولاً آنها را اخذ می کند:
- دینامیک پیشرفته
- کنترل پیشرفته
- ارتعاشات سیستم های ممتد
اخذ سایر دروس در راستای زمینه تخصصی تحقیقاتی دانشجو و به انتخاب دانشجو و استاد راهنمای آن می باشد.
معرفی رشته مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی (کد 2324) در مقطع دکتری:
رشته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی را می توان یکی از گسترده ترین رشته های دانشگاهی برشمرد. تنوع زیاد مطالب ارائه شده در این رشته باعث میشود تا دانشجویان بتوانند به راحتی به سوی زمینه هایی حرکت کنند که بیشترین علاقه مندی را به آن دارند.
از مباحث پیشرفته مکانیک سیالات نیوتنی و غیر نیوتنی و انتقال حرارت گرفته تا بررسی جریان های چند فازی، احتراقی یا سیستم های انرژی را می توان جزئی از مطالعات گرایش تبدیل انرژی دانست.
از طرفی با پیشرفت سیستم های محاسباتی امروزه از مکانیک سیالات محاسباتی به عنوان یک ابزار مفید برای تحلیل جریان ها و انتقال حرارت استفاده می شود که به شدت با الگوریتم ها و روش های ریاضی حل معادلات دیفرانسیل و برنامه نویسی کامپیوتر درگیر است.
به طور کلی تحصیل در مقطع دکتری رشته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی نیازمند داشتن مهارت بالا در حداقل یکی از زمینه های فوق است که به همراه کسب مهارت در پژوهش های تحلیلی، آزمایشگاهی و محاسباتی تکمیل می شود.
گرایش های مورد نظر در رشته مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی عبارت اند از:
- تبدیل انرژی
- قوای محرکه
- ماشین های آبی
- ماشین های ریلی
مواد امتحانی آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی (PHD)
رشته: مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی (کد 2324)
عناوین دروس امتحانی | ||
دروس عمومی
با ضریب 1 |
زبان انگلیسی عمومی و استعداد تحصیلی | |
دروس تخصصی با ضریب 4 |
در سطح کارشناسی | ریاضیات مهندسی |
در سطح کارشناسی ارشد | مکانیک سیالات پیشرفته ـ ترمودینامیک پیشرفته |
هدف از تحصیل رشته مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی (کد 2324) در مقطع دکتری:
همانند تمامی رشته های دیگر آنچه در رشته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی در مقطع دکتری از اهمیت بالایی برخوردار است، کسب مهارت های لازم برای انجام پژوهش در حوزه های مختلف است.
دانشجوی دکتری در طول تحصیل خود نیاز دارد تا بارها و بارها با مسائل و پروژه های علمی و صنعتی در سطوح عالی درگیر شود؛ هر چند که علاوه بر مسائل پژوهشی مسائل آموزشی نیز برای دانشگاهها حائز اهمیت بوده ولی به جرئت می توان گفت که ۷۵ درصد زمان یک دانشجوی دکتری در طول تحصیل در این مقطع صرف مسائل پژوهشی خواهد شد.
هدف از تربیت چنین افرادی برای جامعه علاوه بر جذب شدن در بازار کار، پرورش متخصصانی است که می توانند برای مسائل و پیچیدگی های موجود در مسائل صنعتی امروزه راه حل های مناسب ارائه کنند و روش های علمی جدیدی را توسعه دهند.
رشته های مجاز به شرکت در آزمون مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی (کد 2324) مقطع دکتری:
ردیف | رشته هایی که برای شرکت در آزمون دکتری مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی مجاز می باشند |
1 | تمامی رشته ها |
آینده شغلی و بازار کار مربوط به فارغ التحصیلان رشته مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی (کد 2324) در مقطع دکتری (اعم از شغل های دولتی و خصوصی و اجرایی):
به طور کلی می توان گفت که هدف از تربیت دانشجوی دکتری رشته مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی فقط جذب شدن در بازار کار مهندسی نیست؛ زیرا فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز در این رشته برای انجام امور طراحی و صنعتی تخصص دیده اند.
بنابراین آنچه بازار کار مربوط به فارغ التحصیلان این رشته در مقطع دکتری را شکل می دهد تأکید بر توانایی آنها در انجام پروژه های صنعتی و تحقیقاتی است.
به عبارت دیگر ارائه راه حل های مناسب و توسعه علوم در این زمینه آن چیزی است که از فارغ التحصیلان دکتری انتظار می رود؛ بنابراین بیشتر فارغ التحصیلان علاوه بر کار در دانشگاه ها و فضاهای تحقیقاتی میتوانند جذب بازارهای صنعتی به منظور تحقیق و پژوهش روی طرح های توسعه ای شوند.
ظرفیت پذیرش دانشجو در 20 دانشگاه برتر ایران در کلیه گرایش های رشته مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی (کد 2324):
با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه ها برای هر گرایش و هر دانشگاه متفاوت می باشد لذا ضروری است که داوطلبان متقاضی هر گرایش از این مهم اطلاع کافی داشته باشند.
ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی با توجه به تراز علمی 20 دانشگاه برتر ایران در دو نوبت روزانه و شبانه طبق آخرین سال برگزاری کنکور (سال 98) در جدول ذیل آورده شده است.
عنوان رشته ـ گرایش: مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی (کد 2324)
ردیف | عنوان دانشگاه | نوبت پذیرش | ظرفیت پذیرش |
1 | دانشگاه تهران | اول | 10 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) |
دوم | 3 | ||
2 | دانشگاه تربیت مدرس | اول | 8 |
دوم | – | ||
3 | دانشگاه فردوسی مشهد | اول | 7 |
دوم | 1 | ||
4 | دانشگاه علم و صنعت ایران | اول | 15 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) + 1 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی (صدور مدرك تحصيلي منحصرا توسط دانشگاه علم و صنعت ايران است و بخشي از پروژه هاي تحقيقاتي توسط پژوهشگاه نيرو حمايت مالي مي گردد.) + 3 (مهندسی مکانیک ـ قوای محرکه) + 1 (مهندسی مکانیک ـ ماشین های ریلی) |
دوم | 10 | ||
5 | دانشگاه صنعتی امیرکبیر | اول | 9 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) + 1 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی (محل انجام پروژه پژوهشکده انرژی)) |
دوم | 4 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) | ||
6 | دانشگاه تبریز | اول | 5 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) |
دوم | 5 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) | ||
7 | دانشگاه شهید بهشتی | اول | 5 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) |
دوم | 2 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) | ||
8 | دانشگاه شیراز | اول | 6 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) |
دوم | – | ||
9 | دانشگاه باهنر کرمان | اول | – |
دوم | – | ||
10 | دانشگاه شهید چمران اهواز | اول | 7 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) |
دوم | – | ||
11 | دانشگاه صنعتی اصفهان | اول | 6 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) |
دوم | – | ||
12 | دانشگاه اصفهان | اول | 5 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) |
دوم | 1 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) | ||
13 | دانشگاه صنعتی شریف | اول | 10 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) |
دوم | – | ||
14 | دانشگاه علامه طباطبایی | اول | – |
دوم | – | ||
15 | دانشگاه گیلان | اول | 4 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) |
دوم | – | ||
16 | دانشگاه ارومیه | اول | 5 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) |
دوم | – | ||
17 | دانشگاه یزد | اول | 3 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) |
دوم | – | ||
18 | دانشگاه صنعتی خواجه نصیر | اول | 7 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) |
دوم | 2 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) | ||
19 | دانشگاه خوارزمی | اول | – |
دوم | – | ||
20 | دانشگاه رازی | اول | 2 (مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی) |
دوم | – |
* جهت اطلاع از سایر دانشگاه ها و ظرفیت پذیرش در دانشگاه های پیام نور و پردیس های خودگردان می توانید به آدرس سایت www.sanjesh.org مراجعه نمایید.
توضیحی در رابطه با تعداد کل واحدهایی که در مقطع دکتری رشته مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی (کد 2324) باید گذرانده شود (واحدهای تئوری و دوره مربوط به انجام رساله):
دانشجویان گرایش تبدیل انرژی به طور معمول در بیشتر دانشگاه های کشور ۱۸ واحد آموزشی را در سال اول تحصیل خود می گذرانند که عموماً شامل دروسی است که در دوره کارشناسی ارشد برای آنها ارائه نمی شود.
پس از گذراندن واحدهای تئوری مدرک زبان معتبر توسط دانشجویان ارائه می شود. گذراندن آزمون جامع نیز از دیگر مراحل تحصیل در این مقطع می باشد که بر اساس قوانین هر دانشگاه متفاوت است؛ به عنوان مثال ممکن است آزمون جامع در دانشگاهی به صورت کاملاً کتبی برگزار شود ولی در دانشگاه دیگر به صورت ترکیبی از آزمون شفاهی و کتبی باشد.
پس از گذراندن آزمون جامع دکتری فرصتی است برای تحقیق و تبیین موضوع رساله دکتری که باید در جلسه ای به نام جلسه دفاع از موضوع رساله دفاع کرد و در صورت موافقت هیئت داوران از موضوع پیشنهادی، دانشجو می تواند تحقیق روی موضوع رساله خود را آغاز کند. به طور کلی تعداد واحدهای گذرانده شده در مقطع دکتری ۴۸ واحد می باشد (واحدهای آموزشی 24 واحد ـ رساله دکتری 24 واحد).
نام دروس تئوری که عموماً دانشجو در مقطع دکتری رشته مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی (کد 2324) میگذراند:
این دروس شامل :
- جریان و انتقال حرارت در محیط های متخلخل
- ترمودینامیک آماری، توربولانس
- جریان و انتقال حرارت در جریان های چند فازی
- جریان های لزج
- مکانیک سیالات نیوتنی و غیر نیوتنی
- روش های اندازه گیری پیشرفته
- انتقال حرارت رسانش
- جا به جایی و تشعشع
- مکانیک سیالات محاسباتی
- تئوری لایه مرزی
- انتقال حرارت افزایشی
- طراحی مبدل های حرارتی پیشرفته و طراحی توربوماشین ها
برای کسب اطلاعات درباره خدمات مؤسسه در سایر رشته های دکتری و همچنین اطلاعات سودمند از قبیل معرفی کامل رشته ها, مشاوره تخصصی, تحلیل آزمون ها, ظرفیت پذیرش دانشگاه ها، نام دروس و ضرایب, برنامه آزمون های آزمایشی, برنامه کلاس های حضوری و آنلاین, کتاب و … به صفحه دکتری مراجعه نمایید.
نام دروس امتحانی و منابع آزمون دکتری مهندسی مکانیک 1 (کد 2321)
عناوین دروس امتحانی : 1- زبان انگلیسی، 2- استعداد تحصیلی، مجموعه دروس در سطوح کارشناسی شامل 2- (ریاضیات مهندسی) و کارشناسی ارشد شامل 4- (آنالیز شکل دادن فلزات) – متالورژی در تولید – ابزار شناسی و ماشین کاری پیشرفته)، 5- (مکانیک محیط پیوسته – تئوری الاستیسیته) |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
رشته | گرایش | کد ترکیب | ترکیب دروس امتحانی بر اساس شماره دروس | ||||
1 ضریب 1 |
2 ضریب 1 |
3 ضریب 4 |
4 ضریب 4 |
5 ضریب 4 |
|||
1) مهندسی مکانیک | 1) ساخت و تولید | 1 | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | – |
2) طراحی کاربردی | 2 | ✓ | ✓ | ✓ | – | ✓ | |
2) مهندسی راه آهن | ماشین های ریلی | ||||||
3) مهندسی خودرو | سازه و بدنه خودرو |
نام دروس امتحانی و منابع آزمون دکتری مهندسی مکانیک 2 (کد 2323)
عناوین دروس امتحانی : 1- زبان انگلیسی، 2- استعداد تحصیلی، مجموعه دروس در سطوح کارشناسی شامل 3- (ریاضیات مهندسی)، 4- (ترمودینامیک) و کارشناسی ارشد شامل 5- (مکانیک سیالات پیشرفته – ترمودینامیک پیشرفته)، 6- (دینامیک پیشرفته – ارتعاشات پیشرفته – کنترل پیشرفته)، 7- (برنامه ریزی ریاضی پیشرفته – تکنولوژی پینچ و تحلیل اگزرژی – تحلیل سیستم های انرژی) |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
رشته | گرایش | کد ترکیب | ترکیب دروس امتحانی بر اساس شماره دروس | ||||||
1 ضریب 1 |
2 ضریب 1 |
3 ضریب 4 |
4 ضریب 4 |
5 ضریب 4 |
6 ضریب 4 |
7 ضریب 4 |
|||
1) مهندسی مکانیک | 1) تبدیل انرژی | 1 | ✓ | ✓ | ✓ | – | ✓ | – | – |
2) طراحی کاربردی | 2 | ✓ | ✓ | ✓ | – | ✓ | ✓ | – | |
2) مهندسی سیستم های انرژی | 1) مدل سازی انرژی | 3 | ✓ | ✓ | – | ✓ | – | – | ✓ |
2) فناوری های انرژی | |||||||||
3) انرژی و محیط زیست | |||||||||
3) مهندسی خودرو | 1) قوای محرکه خودرو | 1 | ✓ | ✓ | ✓ | – | ✓ | – | – |
2) طراحی سیستم های دینامیکی خودر | 2 | ✓ | ✓ | ✓ | – | – | ✓ | – | |
4) مهندسی انرژی های تجدید پذیر | – | 1 | ✓ | ✓ | ✓ | – | ✓ | – | – |
5) مهندسی راه آهن | ماشین های ریلی | 2 | ✓ | ✓ | ✓ | – | – | ✓ | – |
6) حکمرانی انرژی | – | 3 | ✓ | ✓ | – | ✓ | – | – | ✓ |
توضیحات تکمیلی بسته های آموزشی دکتری مهندسی مکانیک
به دلیل منابع متعدد موجود برای هر درس و وقت اندک برای مطالعه تمامی آنها و خواندن منابع به زبان اصلی که برای اکثر داوطلبین مشکل ساز است و در آخر نبود منابع مشخص برای سؤالات، مؤسسه مدرسان شریف با در نظر گرفتن تمامی این موارد، بسته های آموزشی دکتری منحصر به فرد خود را مطابق با آخرین تغییرات و زیر نظر اساتید گردآوری کرده و در اختیار داوطلبان عزیز قرار میدهد.
در ذیل به برخی از ویژگی های بسته های آموزشی دکتری اشاره میکنیم:
*) تألیف و بررسی زیر نظر اساتید صاحب نظر کشور.
*) تشریح جامع و کامل دروس همراه با مثال های کافی.
*) منطبق بودن مطالب درسی آورده شده با آخرین تغییرات سازمان سنجش.
*) آوردن نکات تستی و مطالب مهم جهت پاسخگویی به سؤالات.
*) حل تشریحی سؤالات آزمونهای سراسری و آزاد همراه با توضیح ساده و روان.
بسته های آموزشی دکتری مهندسی مکانیک-ساخت و تولید
بسته های آموزشی دکتری مهندسی مکانیک – ساخت و تولید سراسری – مطابق با آخرین تغییرات سازمان سنجش | ||||||
نام و کد رشته امتحانی: | ||||||
مهندسی مکانیک – ساخت و تولید (کد 2323) | ||||||
مواد امتحانی: | ||||||
1- استعداد تحصیلی
2- زبان انگلیسی 3- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل:
4- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد شامل:
|
||||||
رشته های مرتبط که فارغ التحصیلان آن می توانند در این کد رشته شرکت کنند: | ||||||
|
||||||
مواد پکیج آموزشی موسسه و زمان ارسال آنها: | ||||||
|
بسته های آموزشی دکتری مهندسی مکانیک-مکانیک جامدات
بسته های آموزشی دکتری مهندسی مکانیک – طراحی کاربردی – مطابق با آخرین تغییرات سازمان سنجش | ||||||
نام و کد رشته امتحانی: | ||||||
مهندسی مکانیک – طراحی کاربردی (کد 2323)
|
||||||
مواد امتحانی: | ||||||
1- استعداد تحصیلی
2- زبان انگلیسی 3- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل:
4- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد شامل:
|
||||||
رشته های مرتبط که فارغ التحصیلان آن می توانند در این کد رشته شرکت کنند: | ||||||
|
||||||
مواد پکیج آموزشی موسسه و زمان ارسال آن ها: | ||||||
|
بسته های آموزشی دکتری مهندسی مکانیک-دینامیک،کنترل و ارتعاشات
بسته های آموزشی دکتری مهندسی مکانیک -دینامیک، کنترل و ارتعاشات – مطابق با آخرین تغییرات سازمان سنجش | ||||||
نام و کد رشته امتحانی: | ||||||
مهندسی مکانیک – دینامیک، کنترل و ارتعاشات (کد 2323)
|
||||||
مواد امتحانی: | ||||||
1- استعداد تحصیلی
2- زبان انگلیسی 3- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل:
4- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد شامل:
|
||||||
رشته های مرتبط که فارغ التحصیلان آن می توانند در این کد رشته شرکت کنند: | ||||||
|
||||||
مواد پکیج آموزشی موسسه و زمان ارسال آنها: | ||||||
|
بسته های آموزشی دکتری مهندسی مکانیک-تبدیل انرژی
بسته های آموزشی دکتری مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی – مطابق با آخرین تغییرات سازمان سنجش | ||||||
نام و کد رشته امتحانی: | ||||||
مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد 2323)
|
||||||
مواد امتحانی: | ||||||
1- استعداد تحصیلی
2- زبان انگلیسی 3- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل:
4- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد شامل:
|
||||||
رشته های مرتبط که فارغ التحصیلان آن می توانند در این کد رشته شرکت کنند: | ||||||
|
||||||
مواد پکیج آموزشی موسسه و زمان ارسال آن ها: | ||||||
|